Suzuki Volusia Forum banner
61 - 80 of 99 Posts
De snelheidsmeter leest af van je voorwiel. Geen verandering.
 
Verkoopt er nog iemand de drop-in kits? Ik heb een C50 uit 2007 gekocht en hij toert veel te hoog op de snelweg! Ik kan maar 130 km/u rijden voordat ik tegen de toerenbegrenzer aan zit. Ik zou deze mod graag willen doen, want verder ben ik dol op de motor.
 
Hallo allemaal,

ik ben vrij nieuw op dit forum - mijn naam is Martin alias sayhello

- Ik ben erg blij om dit allemaal te zien.

Nou, om mezelf een beetje voor te stellen: ik rijd een VX 800 en woon in Europa. Ik heb over deze aandrijfmod gehoord in een VX800-forum -
ik wil alle wijzigingen toepassen op een VX 800 - kun je me hierbij helpen?

Ik hoor graag van je - Waar kan ik de onderdelen krijgen die ik nodig heb!?
 
enig idee - is er iemand die bereid is te antwoorden!?
Ik heb verschillende bronnen geraadpleegd en ik kan geen "vx800'' Suzuki motorfietsen vinden.

Ik heb echter wel ''VS800'' en ''VZ800'' gevonden.

Het zou ook nuttig zijn om te weten welk jaar uw motorfiets is gemaakt.

Bevestig uw merk, model en jaar informatie en we kunnen u wellicht een richting geven.
 
Goede dag beste Gene - veel man bedankt voor de reactie.

ik heb een suzuki VX 800 - deze motorfiets is gebouwd tussen 1989 en 1997 -

Let op: ik heb er twee - een uit 1992 en een uit 1996....

Zie verschillende bronnen voor de fiets:

Suzuki VX800 Motorcycle Forum - een Engelse bron

vx800.de - een Duitse bron

Ik heb verschillende bronnen opgezocht en ik kan geen "vx800" Suzuki-motorfietsen vinden.

Ik heb echter "VS800" en "VZ800" gevonden.

Het zou ook nuttig zijn om te weten welk jaar uw motorfiets is gemaakt.

Bevestig uw merk, model en jaar informatie en we kunnen u wellicht wat richting geven.
in deze draad beschrijft Alan hoe hij de DJ Drive-mod heeft gedaan - hij heeft de VS 1400 eindoverbrenging
aangepast aan een VX 800 met geweldige resultaten.

Zie Login

Let op: hij verwijst hier naar dit geweldige forum: Different rear drive ratio/highway cruising - Suzuki Volusia Forums : Intruder Volusia and Boulevard Forum

(Er zijn meer dan 40 pagina's voor de draad, dus als je niets anders te doen hebt, lees dan verder....)

Alan in de draad zie Login
Dit project is al een hele tijd aan de gang.
Ik ben geen expert, noch heb ik een technische achtergrond, ik heb al deze informatie gewoon samengebracht om het allemaal te laten gebeuren. Dit is mijn avontuur….
Ik heb eindelijk een eindoverbrenging van een VS1400 Intruder geĂŻnstalleerd. De naafverhouding is 2,66 versus de 3,09 van de VX. Ongeveer 14% hogere gearing in alle versnellingen.

De topsnelheid wordt niet beĂŻnvloed, omdat deze nu te hoog is om boven de 7200 tpm (of 110 mph) te draaien. Dit is met een nieuwe Avon Storm 150/80 achter.
De toerentallen zijn lager in alle versnellingen. Bij 60 mph draai ik ongeveer 4200 tpm en 70 komt bij ongeveer 5000 tpm. Ik heb het pas op 2 tanks benzine gehad, dus ik heb geen exacte snelheden onthouden. Dit zijn bij benadering.

Tot nu toe heb ik een consistente 220 mijl per tank gezien, voornamelijk op de snelweg bij 65--70 mph. Normaal gesproken zijn 180 mijl per tank gebruikelijk.
Het vereist de aanpassing van uw swingarm en het verkorten van uw aandrijfas. Zo is het allemaal gekomen:

Een tijdje geleden keek ik naar fiche op de Alpha sports website en ik veronderstelde dat een GV 1400 Cavalcade zou kunnen passen (het past wel, maar er zijn pasproblemen), het lijkt griezelig veel op de VX-naaf. Het kostte me een tijdje om er een te vinden, alleen om te ontdekken dat de as 2 mm groter is, evenals een schokpost die bijna 2 cm meer dan standaard uit het bord is, en de naafsplines zijn dieper (15 mm versus 10 mm), en de splines van de naaf liggen ook verder buiten de binnenkant van de naaf.
Ik had eerst gelezen over een gemodificeerde aandrijfas/naaf-swap op de Intruder-forums Different rear drive ratio/highway cruising - Suzuki Volusia Forums : Intruder Volusia and Boulevard Forum ) (er zijn meer dan 40 pagina's voor de draad, dus als je niets anders te doen hebt, lees dan verder....). ***Ik weet niet hoe de Volusia/boulevard-rijders 3100 tpm halen bij 65, maar dat doen ze (zeggen ze)***. Wij (VX'ers) zouden dezelfde transmissie moeten hebben. Ik wil graag wat hulp om dat uit te zoeken als iemand weet waar je op moet letten.

Ik had mijn eerste gemodificeerde aandrijving (van de bedenker van het idee, Dan Hillis) vorig jaar in mei besteld en ontvangen. Ik nam een dag vrij van mijn werk om het te installeren. Het was de eerste keer dat ik de aandrijfnaaf van de VX opende. Het is niet moeilijk. Ik kwam er al snel achter dat de gemodificeerde aandrijfas die ik had gekregen niet zou passen. Verkeerde informatie van de verkoper, maar het is niet zijn schuld. VX heeft zijn eigen aandrijfaslengte. Het wordt niet gedeeld met een andere Suzuki die ik me kan voorstellen (ik heb er een van de GV1400, 2 VS800, 1 VS1400, 1 VS700). Dus ik moest mijn aandrijfas laten inkorten om hem vergelijkbaar te maken met de naaf, zoals bij de standaardnaaf.

Laat me het uitleggen. Waar de aandrijfas op de naaf aansluit, bevindt zich op een andere hoogte in de naaf ten opzichte van de as op de VS1400-naaf in vergelijking met de VX800-naaf. Dit is belangrijk om te behouden, zodat wanneer de vering wordt samengedrukt en de aandrijfas in de naaf beweegt (er is een kleine speling voor dit om te gebeuren, zoals het hoort). Wat ik deed was de schouder van de aandrijfas (waar deze de U-verbinding naast het uitgaande tandwiel raakt) tot het vlak (inclusief de lagerhouder) van de oude aandrijfnaaf te meten. Toen mat ik dezelfde afstand van de schouder tot het aandrijfnaafvlak (inclusief de lagerhouder). Ik moest het zoveel inkorten (op dit moment was het afgelopen september, dus ik herinner me niet meer precies wat het was). Ik denk dat het 3/8" was. Deze link toont een deel van de techniek die in de mod is gegaan (niet alleen deze, er zijn verschillende versies van) tot vandaag. How to guide: VS1400 drive on a VL800/C50 - Suzuki Volusia Forums : Intruder Volusia and Boulevard Forum

Dat was slechts een van de problemen die ik moest overwinnen. De andere is de schokpost op de VX die korter is dan alle andere Suzuki-modellen die ik heb gevonden (inclusief GV1400 Cavlacalde, VS700, VS1400, ik heb er een of meer van elk gekocht, zodat ik ze kan meten, evenals assen en afstandhouders). Hij is ongeveer 1,2 cm korter. Dit is een probleem omdat de as niet door de rechterkant van de swingarm gaat, omdat er een parallax optreedt met de schok in de VS1400-naaf (de schokbasis staat nu 1,2 cm uit de lijn). Ik probeerde in de voetstappen te treden van Ferenc Kovacs, een VX-forumlid dat met succes een VS800 Intruder-aandrijfnaaf (met dezelfde gearing als de standaard VX-naaf) heeft verwisseld. Hij had de schokpost losgeschroefd en het juiste bedrag bewerkt. Om de VS1400-naaf te laten passen, wilde ik hem niet echt bewerken. In tegenstelling tot de VS800-aandrijfnaaf is de schokpost van de VS1400-naaf niet zozeer een daadwerkelijke post als wel een gebied van de behuizing dat moet worden bewerkt of ingekort. Ik was me er terdege van bewust dat ik door de behuizing kon frezen en deze kon vernietigen. Na het bekijken van foto's van anderen op het Intruder-forum, besloot ik om de naaf niet te bewerken.

Mijn machinist had het idee om dit te doen. De schokpost BOVEN opspannen, zodat de bus op het schroefdraadgedeelte van de schokpost rust (onthoud dat we het hier over de bovenste post hebben) en deze vastzetten met een bus met een schroefdraadinzetstuk zodat deze zeer veilig is. In feite heeft hij nu meer schroefdraad om hem vast te zetten dan in zijn standaardconfiguratie. OK, ik denk dat het tijd is voor vragen.....---
Beste Gene - ik hoop dat je me kunt helpen - dat je me kunt vertellen wat ik moet doen...

Ik hoor graag van je
Zeg
 
Ik heb onderzoek gedaan naar de onderdelen van dit project en het blijkt uit de Suzuki-onderdeelnummers dat uw VX-eindaandrijving op zijn minst enigszins gerelateerd is en zou kunnen passen.

Uit de tekst van de post in het VX-forum blijkt dat een lid daar de omwisseling heeft uitgevoerd, maar met enkele verschillen ten opzichte van de installatie op de C50 vanwege de verschillende montage van de schokdemper.

De problemen die ik zie voor deze omwisseling naar uw VX zijn de volgende.

1. De aandrijfas passend maken zoals het origineel.

2. Ervoor zorgen dat de as goed past. Mogelijk moet u een speciale spacer laten maken in een machinefabriek, zodat de asbout de uitlijning behoudt en de aandrijving niet vastloopt wanneer de asmoer wordt aangedraaid.

3. De schokdemper passend maken op de montage van de nieuwe aandrijving, zoals beschreven door het VX-forumlid dat de omwisseling al heeft gedaan.

Er kunnen meer problemen zijn die ik niet voorzie, omdat ik geen ervaring heb met uw fietsmodel.

Ik heb tot nu toe geen advies te geven wat betreft de afmetingen voor de aandrijfas, spacers of de schokdemperbevestiging.

Er zijn threads op dit forum met afmetingen voor het uitvoeren van de omwisseling op de VL800/C50, maar er is geen garantie dat dit dezelfde afmetingen zijn voor uw fietsmodel totdat u hem uit elkaar haalt en uw bestaande aandrijving en onderdelen vergelijkt met de nieuwe. Zelfs dan moeten de afmetingen mogelijk worden aangepast om de beste pasvorm voor de individuele fiets/aandrijvingscombinatie te bereiken.

De threads/instructies voor de VL800/C50 kunnen pas als een leidraad voor uw fiets worden beschouwd als de omwisseling door meerdere installaties is bewezen.

Zoek een goede machinist/machinefabriek die met u samenwerkt om ervoor te zorgen dat alles goed voor u verloopt.

Succes

Gene
 
Dus ik ga me waarschijnlijk verdiepen in de '07 C50 van mijn vriendin. Het klinkt alsof haar splines kapot zijn gegaan en ik ga dit zaterdag controleren. Hoe dan ook, we zullen alles eruit halen en ze wil de upgrade toch wel doen. Ik ga naar de swap meet om eerst naar drop-ins te zoeken. Zo niet, dan kan ik de bouw waarschijnlijk wel aan, want ik heb een paar vrienden die machinisten zijn. Zo niet, weet iemand dan of een van de mensen die de drop-ins hebben gedaan, dit nog steeds doet? Ik heb al een e-mail gestuurd naar degene die is opgegeven.

-Adam
 
  • Like
Reactions: JByb04
61 - 80 of 99 Posts