Suzuki Volusia Forum banner
101 - 120 of 169 Posts
Ik heb net een C50 uit 2005 gekocht met een hoop (40.000 mijl) erop als mijn eerste motor. Ik heb sindsdien alle vloeistoffen, remmen en koppeling vervangen en was geĂŻntimideerd door de kleppen.

Jouw tutorials waren geweldig en gaven me het vertrouwen om het te proberen. Bedankt voor de geweldige instructies. Slechts één set van mijn kleppen was strak (voorste uitlaat), en de rest heb ik iets aangespannen volgens de specificaties.

Ik wilde eraan toevoegen dat het niet gemakkelijk was om het gasklephuis van de grote rubberen inlaat naar de cilinders te verwijderen. Ik moest een schroevendraaier gebruiken om de rubberen huls langzaam naar beneden en weg van het gasklephuis te werken. Ik trok zo hard als ik kon zonder succes en was bang dat ik iets miste. Dat was niet zo. Het was gewoon erg moeilijk om het eraf te trekken.

Nogmaals bedankt.

Ik heb net een C50 uit 2005 gekocht met een hoop (40.000 mijl) erop als mijn eerste motor. Ik heb sindsdien alle vloeistoffen, remmen en koppeling vervangen en was geĂŻntimideerd door de kleppen.

Jouw tutorials waren geweldig en gaven me het vertrouwen om het te proberen. Bedankt voor de geweldige instructies. Slechts één set van mijn kleppen was strak (voorste uitlaat), en de rest heb ik iets aangespannen volgens de specificaties.

Ik wilde eraan toevoegen dat het niet gemakkelijk was om het gasklephuis van de grote rubberen inlaat naar de cilinders te verwijderen. Ik moest een schroevendraaier gebruiken om de rubberen huls langzaam naar beneden en weg van het gasklephuis te werken. Ik trok zo hard als ik kon zonder succes en was bang dat ik iets miste. Dat was niet zo. Het was gewoon erg moeilijk om het eraf te trekken.

Nogmaals bedankt.
Ik heb het er allemaal in één stuk afgehaald.
De rubberen huls zat er nog aan,
Op die manier hoefde ik alleen maar te dealen met de 2 slangklemmen die het op de motor vasthielden en het voorzichtig aan één kant te laten hangen met alle aansluitingen nog steeds aangesloten.
Zorg er wel voor dat je het er helemaal weer op zet.
Ik had het bijna niet gedaan, maar een dubbele controle ving het op.
Ik heb ook de rubberen snorkelassemblage verwijderd.

Goed gedaan. Gisteren de mijne gedaan en het was het zeker waard. Ik raad ten zeerste aan om de fiets in NEUTRAAL te zetten voordat je probeert de motor met de hand te starten om de timingmarkeringen te vinden... vraag me niet hoe ik dit weet.

uitlaat klinkt luider

Ik heb net mijn klepafstelling voltooid en merkte dat mijn uitlaatpijpen een stuk luider klonken. Ik heb momenteel de Cobra streetrod uitlaat zonder baffles verwijderd en de cobra fi200 brandstofverwerker. Ik merk dat de uitlaat luider werd na het uitvoeren van een klepafstelling.

(Is dit normaal? En hebben andere rijders dit na de afstelling opgemerkt?)

^^ Stonden je kleppen aan de krappe kant? Zo ja, dan heb je de motor bij het afstellen wat meer compressie gegeven, waardoor de motor wat harder aansloeg en meer uitlaatgeluid maakte, wat een goede zaak is.

Ja, de VL800-machines lijken altijd sterker te lopen nadat een klepafstellingsprocedure correct is uitgevoerd.

Ik heb de afstellingen van de kleppen van mijn machine aan de lossere kant van de fabrieksspecificaties gehouden, nadat een bekend West Coast-lid de prestatievoordelen van een iets vertraagde kleptiming had aangekondigd.

In de winter worden de kleppen afgesteld, in het seizoen hoorde ik een kleine tik. Ik hoop dat ik het snel en pijnloos zal doen:blackeye:. Ik wilde dit een jaar geleden al doen, maar dat heb ik niet gedaan. Ik heb het VR-forum gevonden over hoe je het voorzichtig kunt doen :wayhappy:

Ik heb mijn 01 net iets meer dan een week geleden gekregen met 15.000 mijl en ben deze week begonnen met het onderhoud. Vandaag heb ik de kleppen gesteld omdat het behoorlijk lawaaierig was. Na de afstelling is het stationair veel stiller, maar tijdens het rijden is het nog steeds een beetje kletserig. Prestaties en temperaturen zijn geen probleem na de afstelling. Ik ben extreem nieuw met deze motor en Suzuki in het algemeen, dus hoe luidruchtig moet het getik zijn met een beetje gas? Ik heb de inlaat op .004 en de uitlaat op .008 gedaan.

Het proces was eenvoudig met deze handleiding. Ik zou niet aanraden om een punttang te gebruiken voor de stelschroef zoals ik vandaag heb gedaan, het zou gemakkelijker en sneller zijn gegaan met de tool van Suzuki of de #10 tool die de schrijver van de handleiding gebruikte. Ik vond dat de voorste cilinder gemakkelijker te bereiken was en de voelermaat te gebruiken, dus als iemand dit in de nabije toekomst gaat doen, zou ik daar beginnen. De tool van Suzuki zal binnen de volgende 7.500 mijl in mijn gereedschapskist zitten.

Bedankt voor het nemen van de tijd om dit met zoveel details te schrijven en de foto's en video maakten een wereld van verschil. Je hebt me $180 bespaard!

Ik heb de mijne afgelopen weekend gedaan. Ik had niet echt veel problemen, behalve ervoor te zorgen dat ik hem op de compressieslag had, maar ik vond de "speling" in de kleppen en ging van daaruit verder. Ik kon geen manier vinden om de voorste uitlaatkleppen nauwkeurig te zien en af te stellen. Ik weigerde de radiator te trekken. Trucs om bij die ene te komen?? Ik ben van plan om er weer in te gaan en ervoor te zorgen dat ze klaar zijn, aangezien alle andere strak waren. De mijne is trouwens een gloednieuwe '11 C50T.

Ik heb gelezen over het opmerken van speling in de wishbone wanneer deze zich in het bovenste dode punt bevindt, wat ik heb gevonden. Maar stel ik de afstelling in met deze omhoog getrokken of gewoon waar hij zit zodra de klep sluit?

Nog een klepafstelling voltooid met behulp van deze sticky. Het is verbazingwekkend hoe gemakkelijk deze eenvoudige thread het maakt om er een te doen. Dacht dat ik ook naakt zou gaan, dus verwijderde ik de football terwijl ik haar uit elkaar had gehaald.

Nogmaals bedankt voor al het harde werk en de hulp van iedereen hier. Verreweg het beste forum dat er is.

Net een 08 c50t gekocht met 22k mijl en geen indicatie dat de kleppen ooit zijn afgesteld. Ik heb ze net afgesteld volgens de instructies van deze thread. Ik merkte dat ze allemaal aanzienlijk strak stonden. Ik kon een voelermaat gebruiken op de achterste cilinder, maar het leek niet te werken voor de voorste, dus ik ben teruggegaan naar de jpeg-methode.

Het kleppenspel verraste me een beetje. Het was zeker een stuk duidelijker dan voorheen.

Vragen:

Ten eerste, zou het ongebruikelijk zijn om alle kleppen aanzienlijk strak te vinden als ze zo lang niet zijn afgesteld?

Zou het ze dan afstellen op specificaties zoveel verschil maken in het geluid van het kleppenspel dat het alarmerend lijkt?

Tijdens de testrit na de afstelling reed de motor perfect. Ik merkte een verschil in het uitlaatgeluid, zoals andere berichten hebben aangegeven. Ook achter de voorruit en de lowers kon ik het klepje echt horen zingen op de snelweg.

Is dit allemaal normaal?

Zou oké moeten zijn, maat. Hangt ervan af of het klinkt als een boze naaimachine, dan zit het wel goed. Als het klinkt als een machinegeweer op steroïden, ben je misschien een beetje los of heb je iemand boos gemaakt en dat is een echte machine die op je schiet! ! Lol, hoe dan ook, het getik is de aard van het beestje, maat. Ik herinner me de eerste keer dat ik de kleppen van mijn 89 Honda Prelude afstelde (oké, hou je mond, ik was 16, oké!) Ik poepte bijna in mijn broek toen ik hem startte. Ik dacht dat ik het echt verknald had, want voor de klepafstelling was hij stil, maar hij liep slecht op een goede dag. Mijn vader ging terug en controleerde mijn werk de volgende dag en informeerde me dat ik het goed had gedaan. Ik vroeg hem waarom het klonk alsof het uit elkaar zou vallen. In zijn woorden: "Dat is gewoon een **** rijstkoker voor je, jongen, wen er maar aan. Als het niet tikt, gaat het waarschijnlijk dood." Ik maakte er een ritje mee en hij liep beter dan de dag dat ik hem kocht. Lang verhaal kort, metrische auto's en motoren gebruiken meestal verstelbare klepstoters die van zeer hard metaal zijn. Veel Amerikaanse dingen gebruiken een valvetrain van het type bottom out (niet allemaal en niet zo vaak bij nieuwere modellen) omdat Amerikanen, durf ik het te zeggen, te lui zijn om ze te controleren! Dat is het. Bij twijfel, controleer ze, maat.

Na het lezen van andere berichten over het vastdraaien van kleppen, kan ik zeker zijn van de strakheid die ik overal heb gevonden, omdat deze niet is afgesteld in 22.000 mijl. Ik hoop alleen dat het gebrek aan zorg van de vorige eigenaar de levensduur van de motor niet heeft verkort.

Ik heb de mijne in het middenbereik gezet: inlaat @ .004 uitlaat @ .008 en ontdekte dat de motor in dat bereik best tevreden is. +1 voor het naaimachiegeluid :)

Wat betreft schade: als de motorfiets geweldig loopt, dan zou ik zeggen dat het goed is, je kunt er nu toch niets meer aan doen. Houd gewoon de klepspeling aan en ga door.

Regelmatig onderhoud is de sleutel tot een blije en gezonde motorfiets.

Zet de kleppen terug op .003 & .007. Wat een verschil. Nu heeft het dat naaimachinegeluid. Spint als een kat en loopt als een gevlekte *** aap. Ik zal deze instellingen vanaf nu elke 7500 mijl gebruiken. Kon niet beter klinken of lopen.

Voor mij was de sleutel om de kleppen met voelermaten te stellen, om de borgmoer volledig te verwijderen, de tuimelaarstang ver genoeg terug te draaien om de voelermaat haaks op de klep te zetten, de stang met de vingers op de maat aan te draaien en vervolgens de moer terug op de stang te draaien en vast te draaien terwijl de stang met de veiligheidstip wordt vastgehouden. Dit geeft voldoende ruimte om de maat zelfs op de moeilijkst bereikbare klepsteel te bewerken.

Ik was voorzichtig bij het verwijderen van de borgmoer door een magnetisch grijpgereedschap te gebruiken om te voorkomen dat de moer per ongeluk door mijn onhandige vingers werd laten vallen. Ik heb ze op dezelfde manier vervangen. Heb die dingen niet nodig die in weet ik veel waar vallen.

Bedankt voor zo'n behulpzame post.

101 - 120 of 169 Posts